SEOmaster.cz - SEO optimalizace, internetový marketing, reklama, emailing, správa IT

Reklama na internetu

Kdy investovat do SEO, SEM a kdy do banneru

Mimo banner můžeme ještě jmenovat další reklamu podobného typu jako např. textová reklama, reklamní odkaz, placený zápis do rejstříku, Direct mailing, soutěže apod. Jde o poměrně častou otázku, do jakého typu reklamy investovat, odpověď na ni však není zcela jednoznačná. Velmi totiž záleží, čeho chceme docílit, co nabízíme a o kterou část návštěvnické klientely nám jde. Proto jsou níže vyjmenované nejběžnější způsoby reklamy a marketingové podpory www stránek.
  • SEM Search Engine Marketing - tato reklama je vhodná a také využívaná zejména majiteli webu, kteří o SEO optimalizaci moc neví. Ideální využití SEM je však pro případ, kdy chceme mít zaručenou pozici ve vyhledávači, kterou pro velké množství konkurence nejsme schopni dosáhnout nebo garantovat jako v případě slov "mobil", "ubytování" apod. Nevýhodou je, že si pozici zajistíme jen na určitou omezenou dobu a jen v konkrétním vyhledávači. Detailním popisem SEM se zbývá celá jedna kapitola na seomaster.cz
  • Bannerová reklama - grafická statická nebo animovaná reklama (GIF nebo Flash) je zřejmě nejstarší a nejrozšířenější způsob prezentace www stránek. Clickrate (poměr prokliku/počet zobrazení) je však poměrně malý díky tomu, že je to nejběžnější reklama na internetu, velké množství návštěvníků webu si na ni vypěstovalo insensivitu a z principu na bannery neklikají. Neznamená to však, že by si banneru nevšímali. Naopak, pokud se reklama zobrazuje dostatečně dlouho a banner je správně navržený, lidé si zapamatují slogan, logo nebo adresu stránky. Protože hlavní efekt této reklamy spočívá v budování povědomí o značce, produktu nebo webové adrese, platí se za zobrazení a ne za počet prokliků. Existuje i několik provozovatelů výměnné reklamy jako např. billboard.cz, newlinx.cz nebo ireklama.cz, kde je možné za to, že umožníme zobrazovat cizí reklamu na našem serveru, zobrazit v určitém poměru naši reklamu na cizích serverech. Je třeba si však uvědomit, že není možné si vybrat konkrétní servery, kde chceme naši reklamu zobrazovat a pokud máme málo navštěvovaný web, bude i naše reklama vidět málo. Za výměnou reklamu nezaplatíme nic, ale jak se říká za málo peněz málo muziky.
  • Textová reklama - nebo též kontextová reklama je textový odkaz, který se vkládá většinou přímo do textu webového serveru, kde by měl mít text nebo nabídka v našem reklamním textu nějakou souvislost s textem na serveru, kde se nám reklama zobrazuje. Protože se u této reklamy platí za proklik a ne za počet zobrazení, aby byla úspěšnost co nejvyšší, často se generovaný text reklamy vkládá do textu hostitelského serveru tak, aby si návštěvník spletl reklamu s odkazem z článku. Clickrate je poměrně vysoký, ale těžko posoudit, zda návštěvníci, kteří se dostali na náš web omylem, si náš web prohlédnou nebo naopak rozčílení co nejdříve stránky opustí. Na zprostředkování placené kontextové reklamy se specializují některé servery jako např. bbkontext.cz, adfox.cz nebo adcontext.cz. Jako nejlepší způsob se však jeví vybrat konkrétní server a zaplatit si trvalé umístění reklamního textu s odkazem na náš server. Výhodou je trvalé zobrazování stejné věty (probíhá tedy i jakýsi způsob brainwashingu), na stejném místě, na námi vybraném serveru. Pokud server má navíc vysokou návštěvnost a též vysoký pagerank (hodnocení vyhledávačů), máme velmi dobrou šanci i na zlepšení pozice ve vyhledávačích
  • Direct mailing - nebo také reklamní emaily, které obsahují obchodní sdělení je nejrychleji zasahující poměrně úspěšná reklama s okamžitým efektem. V České republice ale od roku 2004 platí zákon, regulující zejména tuto reklamu. Bez potvrzeného souhlasu a bez splnění dalších poměrně tvrdých podmínek, nelze zaslat žádnou elektronickou poštu s obchodním sdělením. Porušení tohoto zákona může být postihováno velmi vysokou peněžitou pokutou. Pokud chceme využít k reklamě emaily, jediný způsob je, objednat emailovou kampaň u provozovatele některého serveru, který disponuje databází emailových adres. Jedná se nejčastěji o servery, které poskytují svůj obsah nebo služby zdarma, za potvrzený souhlas svých návštěvníků s občasným zasláním nějaké reklamy emailem.
  • SEO Search Engine Optimization - SEO optimalizace pro vyhledávače je v současné době nejčastější a nejefektivnější způsob zvyšování počtu přístupů na webové stránky. Vlastně ani nejde o nic nového ani objevného, důvody, proč je nyní optimalizace pro vyhledávače tak populární jsou asi dva. Jedním důvodem je větší využívání fulltextového vyhledávání oproti katalogovému, čímž se zvyšuje efektivita optimalizace. Druhým důvodem je pak poměrně nízká investice, která přináší užitek trvalejšího rázu než většina ostatních reklam. Detailní popis technologie optimalizace pro vyhledávače z různých hledisek je obsažen v několika kapitolách na seomaster.cz
Martevax s.r.o., kancelář: Ječná 29a Brno, e-mail: martevax[zavinac]martevax[tecka]cz , tel.: +420 732947158